Aviz amatorilor de chilipiruri:
Ganditi-va inainte si inebati-va singuri ce motiv ar putea avea cineva sa vinda o bicicleta de valoare la un pret mic.
Raspunsul e usor. Bicicleta ori e furata ori e accidentata/stricata.
Interesati-va de originea Bicicletei, de Vârsta ei.
Incercati Bicicleta daca va este comoda, daca marimea Ramei vi se potriveste. Verificati starea technica a Bicicletei, uitati-va ce anume, in eventualitate trebuie inlocuit la ea.
Atentie. Piesele de schimb pot fi foarte scumpe, sau greu de gasit. La fel si o reparatie poate aduce cheltuieli in plus.
În general, o Bicicleta veche de o calitate superioară este mai uşor de reparat şi este mai puţin costisitoare decât o Biciclete moderna cu Telescoape şi cu Frânele pe Disc.
Verificaţi cu atentie cadru şi furca!
Cadru si Furca e inima Bicicletei. Un mic Defect poate aduce un Risc mare propriei Securitati.
O Furcă fisurata sau indoita se poate rupe usor in timpul mersului.
Astea sunt punctele principale care trebuie verificate cu atentie:
Defectul cel mai des intalnit e Furca indoita . De multe ori e greu de vazut.
Iti dai seama usor de asta cand simti ca Directia trage intr-o parte sau alta.
Daca te poti da pe bicicleta fara sa pui Mainile pe Ghidon atunci poti sa fi sigur ca furca e ok :)
Verificati Lantul si Rotile Dintate
Biciclete cu multe Viteze şi Pinioane sunt predispuse la uzură. Lanţul se intinde cu timpul si incepe sa uzeze Dintii Rotilor de angrenaj. Cand Dintii Rotilor sunt uzati, si Lantul incepe sa aiba joc, nu mai angreneaza bine Mecanismul si Pedalierul incepe sa sara.
Iti dai seama daca Lantul este intins (uzat) atunci cand Lantul se poate desprinde usor de pe Roata Dintata din fata. De obicei atunci cand inlocuiesti un Lant uzat trebuie sa inlocuiesti si Pinioanele din spate impreuna cu el. Acest lucru poate costa usor 3-400 de lei.
Verificati Dintii Rotii de angrenaj. Daca Dintii sunt foarte ascutiti incat va puteti impunge la Deget, atunci Roata Dintata este uzata si trebuie inlocuita.
Verificati Rulmentii
cei mai importanti Rulmenti sunt Rulmenţii Axei Pedalierului, Rulmenii Butucilor Rotilor si Rulmentii Furcii si al Ghidonului.
Verificati ca Axele Pedalierului sa nu aiba joc, la fel si Furca si Ghidonul. Butucii Rotilor trebuie sa mearga lin sa nu faca zgomot.
Verificati Cauciucurile si Gentile
Invartiti Rotile si verificati daca Geanta are opturi. Verificati daca Sabotii de Frana culca pe Geanta si nu atinge Cauciucul.
Verificati Gentile sa nu aiba Fisuri . In special Gentile de Aluminiu pot sa aiba Fisuri sau Indoituri.
Verificati starea Anvelopelor.
Verificati ca Axele Pedalierului sa nu aiba joc, la fel si Furca si Ghidonul. Butucii Rotilor trebuie sa mearga lin sa nu faca zgomot.
Verificati Cauciucurile si Gentile
Invartiti Rotile si verificati daca Geanta are opturi. Verificati daca Sabotii de Frana culca pe Geanta si nu atinge Cauciucul.
Verificati Gentile sa nu aiba Fisuri . In special Gentile de Aluminiu pot sa aiba Fisuri sau Indoituri.
Verificati starea Anvelopelor.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen